31 Mac 2009

Berkat menjadi guru......

Petang tadi pergi service kereta.walaupun letih tapi terpaksa jugak sebab dah lebih hampir 1000km dari yang sepatutnya.Keluar dari bengkel lupa pulak nak pakai sefety belt...rupanya di selekoh kat depan bengkel tu ada pemeriksaan polis.Dah tak sempat nak pakai,tawakkal sahaja lalu...Ramai pulak polis kat situ.
Polis tu beri isyarat macam suruh berhenti kat tepi,aku pun berhenti le sebab dah terang-terang buat salah!Datang le seorang polis tu kat kereta dan kata: "Cikgu boleh pergi" Terkejut juga aku,ingatkan dia nak saman,rupanya dia suruh beredar dan siap panggil cikgu lagi!padahal waktu tu aku tak pakai baju kurung pun...macam mana dia tahu aku cikgu...confuse..confuse...Selamat le duitku.....alhamdulillah.


Ini merupakan pengalamanku kali ketiga di tahan polis, dulu aku memotong di garisan berkembar,habis je potong tengok ada polis kat depan!terus kena tahan dan aku turunkan cermin dan siap hulurkan lesen tanpa sempat polis tu minta sebab dah tahu mesti kena saman tapi akhirnya bila tahu aku cikgu,polis tu suruh aku beredar sahaja tanpa ada apa-apa saman!

Rupanya kali ni adengan tersebut berulang lagi...tanpa tanya kerja apa,terus je polis tu panggil aku cikgu dan suruh pergi!mungkin berkat mengajar budak-budak kot!

6 ulasan:

mendewa berkata...

siapalah kita tanpa cikgu...mulianya kerjaya cikgu...jadi kita sebagai cikgu perlulah meletakkan profesion kita pada tempatnya...tak gitu?

syak n kinah berkata...

ustazah saya nk jd followers tapi dimanekah butang yg perlu ditekan utk menjadi followers ustazah huhu..anyway i like ur blog ustazah..sy kerap lakukan lawatan sambil belaja di blog ustazah. banyak ilmu agama yg saya belajar from ur blog. rase macam kat sekolah dulu. hehe tapi yg beza nye x de ujian n ustazah x rotan kalo x dapat A hehe

imannuha berkata...

mendewa,
Memang betul!saya sokong 100%
syakinah,
nanti ustazah letak widget untuk followers ye!rajin-rajin le singgah sini..makin lawa nampak!!!

syak n kinah berkata...

terima kaseh ustazah.letak cecepat tau widget tue..hehe hurm makin lawa?nie bodek ke nie?hehe x de r..kan dlue ustazah ckp solat tue 0penting.may be berkat air wuduk kot..wallahualam..canggih la blog ustazah..kagum..

imannuha berkata...

syakinah,blog ustazah guna templet lain,tak boleh nak letak gadget followers!buat link sahaja alamat blog ustazah kat tepi blog syakinah tu!email le ustazah kat alamat ni..basimahabdmajid@yahoo.com.my

syak n kinah berkata...

oh ye ke?ala..hehe x pe nnt saya buat cm ne yang ustazah suruh tue..post entri baru cecepat tau ustazah..x sabar nk bace..kalo ade kemusykilan saya dalam soal agama nie saya tanya ustazah ye..tq